شهر من شهر شراب...


عکس: عمارت شاهپوري ...... شیراز

شهر من شهر دعا.

شهر من شهر شراب.

مي درخشد همه بر تارك آن گنبدي از شاه چراغ.

بر سر جاده زرين قلات.

كه تو را راهبر است تا خم انواع شراب.

بخداي كبريا.

شهر عشق است و وفا.

شهر عطر است و شراب.

شهر نور است و جلا.

و تنش جنگل سيزي كه به آرامي طنازي خود.

تن سپرده است بر بستر رود.

كه طنين موجش خوش ترانه است و سرود.

شهر من شهر دل است.

كه در آن نيست نشان از بدرود.

شهر من شهر سلام است و درود.

در خيابانهايش كه درختان همه جا سر به هم مي آرند.

در نواهاي نسيم زمزمه هايي ز خوش آمد دارند.

و حصار خانه هاي شهرم.

همه پر گل ؛ گل آويخته نسترن است.

جويبارش همه پر آب و روان.

و تنش همه سبزه؛ چمن است.

پر زعطر گل سرخ.

پر زگل هاي خوش ياس و بهار نارنج.


فالوده شیرازی میل دارید ؟


 


نظرات شما عزیزان:

یکتا
ساعت12:54---31 مرداد 1392

این هم اجرای این ترانه محلی زیبا:

[url=http://www.picofile.com/Panel?rnd=ojzq[zbk]متن لینک[/url]


یکتا
ساعت12:52---31 مرداد 1392

درود بر نازنین دوست

عجیب ما رو به یاد حافظیه و انداختید و باغ ارم و شلوغی های بازار وکیل

این سروده از بیژن سمندر تقدیم به شما :

شیراز و می‌گن نازِ واسی، آُفتو جِنگِش
قلبارو گِرِین می‌زنه به هم تیرشه‌ی تِنگِش بلبل تو کوچا، تو پس کوچا غزل می‌خونه شعروی ترِ‌حافظ می‌چکه از سرِ چِنگِش
عطر گل یاسم و نسترن، بهار نارنج
هی سر میکشه از تو خونوی واز وِلِنگِش
اینجان که اگر چِش تو چِشای هیکی بودوزی ساز دِلشو می‌شنُفی از جِلِنگ جِلِنگِش اینجان که با فوتِ کاسه‌گری، امرو و فردو تام پات می‌سره دنبال دختروی زبرو زِِرِنگِش
اَی دختر همسایه‌ی دیوار به دیوار،
‌لیم لیم دیوارک زد تو بدو بزن پلنگِش!!
قلبای پیزِری نیس تو سینه‌ی مردم شیراز تو بیخودی ریشمیز بزنه تو درز و دِنگِش
دنیا رو تی پس می‌گشت سمندر از شهر چه خبر! قربون اون آفتاب جِنگِش


رها
ساعت21:26---30 ارديبهشت 1392

کوچک که بودم کشتی هایم که غرق می شد سریع برگی از دفتر مشقم می کندم و دوباره یکی عین آن را می ساختم !
حالا ولی روزهاست که کشتی هایم غرق شده و تنها در حسرت آنم که چرا دیگر دفتر مشقی ندارم ؟!


پیمان
ساعت21:06---30 ارديبهشت 1392
سلام
بابا عجب تغییر دکوراسیون اساسی دادید!!!مبارکه . پاینده باشی.


mahsa
ساعت16:27---28 ارديبهشت 1392
زندگي زيباست
زشتي هاي آن تخصير ماست
در مسيرش هرچه نازيباست آن تدبير ماست
زندگی آب روانی است روان می گذرد
آنچه تقدیر من و توست همان می گذرد


نازنین جون سلام خوفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون که به وبم سرزدی عجیجم من لینکت کردم خوشحال میشم اگه لینکم کنی.


هانیه
ساعت3:16---28 ارديبهشت 1392
بله.......خط آخرش که عالی یاسی
+خط سوم


هانیه
ساعت2:06---28 ارديبهشت 1392
وای
وای
وااای
خدا
آخه چرا منو تواین موقعیت قرار میدین
من فالوووووووووووووووده میخواااااااااااااااااااااااام:- ((
یکی دو روز پیش بود فالوده مثلا شیرازی خوردم!!!ولی تو شهر خودمون.....
ولی خیلی شیرین بود نصفشو نخوردم
این تصاویر که خیلی خوب بنظر میان
اگه یه کاسه از اینا داشتم تا صبح درس میخوندم ولی چون ندارم نمیخونم دیگه ...کافیه:):):):):):):):):):)< br /> منم موافقم یاسی میمونه موافقت صابخونه
فقط بی زحمت یاسی جون داری میری بیا منم ببر


یــــــاس
ساعت19:40---27 ارديبهشت 1392
میگم که 2باره باید بیام شیراز
مثلا اینجا رو ندیدم!
راستی بازم دلم هوای فالوده‌های اونجا کرد؛ اگه این‌بار اومدم نمیشه که فالوده‌شو نخورم البته این‌بار به میزبانی ایزدمهر عزیز.
موافقی؟؟؟؟؟؟؟؟


یــــــاس
ساعت19:36---27 ارديبهشت 1392
وصف العیش
نصف العیش........
بسیار زیبا بود
به ویژه خطِ آخرش...!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: شهر من , شهر شراب , عمارت شاهپوري ,

تاريخ : جمعه 27 ارديبهشت 1392 | 17:52 | نویسنده : نازنینی از دیار حافظ |

.: Weblog Themes By VatanSkin :.