ترانه گیلکی

آخ می جانه ی یاری دگوده بو قبای گالشی ****

تو تن یار من یه قبای گالشی ( محلی) بود

 

امره به جور بنه بو زحمت بکشی ( آها بگو ) ****

به ما احترام کرد ( بازم بخون)

می چل چرانه (2 ) **** امروز روز خوش منه

 

امشو شمی خونه ور شیرینی خورانه ****

امشب خونه شما بله برونه

 

 

ده گوته منم ؛ شو خوته منم ****

دیگه نمیتونم بگم ؛ از بس که شوق دارم شب نمیتونم بخوابم

 

آفتابه او سنگینه جور گیته منم ****

آب آفتابه سنگینه ؛ نمیتونم بلند کنم ببرم برای مراسم

(به دلیل اینکه خوشحالم و دستپاچه )

 

چندی مو پوس وا بکنم ای پرتغاله ****

چقدر من باید پوست بکنم این پرتغال رو

(مثلا داره تو مراسم بله برون زحمت میکشه )

 

چندی نگه وا بکنم بلندی براره ****

چقدر من خونه یار رو نگاه بکنم

 

بلندی برار دگوده بو می دل کاره ****

لباس بلند و زیبایی که خودش بافته بود پویشده بود ؛

باب سلیقه من بود

 

 

امروز نشاس وا بکنیم فردا دوباره ****

کنایه از اینه : یعنی بهار اومده موقع نشاء برنجه و فردا

هم علف های هرزش رو بکنیم ( کنایه از دیر بودن مراسم عروسیست )

 

می چینی کاسای (2) ****

یه کاسه ی چینی تو دستش بود داشت آب می خورد

 

قربان بشوم لاکوی تی چار برا سای ****
قربون قد و قامت عروس بشم من



نظرات شما عزیزان:

یــــــاس
ساعت23:22---20 فروردين 1392
جالب بود
بخصوص آهنگ دهنی ابتداییش.....


هانیه
ساعت10:41---20 فروردين 1392
میـدونی بن بست زنـدگی کـجـاست ؟
جــایــی کـه نـه حـــق خــواسـتن داری
نـه تــوانــایـی فـــرامــوش کـــردن



هانیه
ساعت22:04---19 فروردين 1392


رامین
ساعت23:07---18 فروردين 1392
من شما رو با افتخار لینک میکنم
شما هم اگه دوست داشتی لینکم کن
امیدوارم از حرفم ناراحت نشده باشید چون وبتون زیباست من اون حرفو زدم
موفق باشی


رامین
ساعت23:04---18 فروردين 1392
شعر زیبایی هستش
مرسی از حضور سبزت


هانیه
ساعت22:46---18 فروردين 1392
خیلی ممنون
تشکر


شراب شیراز
ساعت22:45---18 فروردين 1392
http://uploadyar.com/s1/13653594831.mp3
لینک اهنگ


هانیه
ساعت22:28---18 فروردين 1392
بخصوص اون تیکه که داره واسه مراسم بله برون زحمت میکشه:- ))
بابا زودتر میگفتیم میومدیم کمک


هانیه
ساعت22:25---18 فروردين 1392


مرسی
خیلی باحال بود



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ترانه گیلکی ,

تاريخ : یک شنبه 18 فروردين 1392 | 21:55 | نویسنده : نازنینی از دیار حافظ |

.: Weblog Themes By VatanSkin :.